Vzdělávání na dálku
Téma: Jarmark
Vypracujte s dětmi
Téma: Jarmark
--------------------------------------------
Motivační příběh : Kubula a Kuba Kubikula
https://www.youtube.com/watch?v=PdUDeZ6ydQw
· Umět pojmenovat řemesla, upevnit si význam jednotlivých povolání
Otázky : Převyprávěj děj příběhu, nakresli děj příběhu
Kdo je kovář? Co dělá, jaká je jeho činnost
Jaká znáš jiná řemesla? / hledání v knížkách, časopisech/
Jak a kde lidé v dřívějších dobách obchodovali? Co je Jarmark? Jak vypadá tržnice dnes?
Čím bych chtěl být???/vyfoťte děti co jste chystali s dětmi na jarmark/ výrobky, oblečky atd.
Básnička k nácviku:
-----------------------------------------------------
· Zapamatovat si a pochopit text
KOLÁČE
Ať nám bříško nepláče, upečeme koláče.
Na těsto si zaděláme, pak ho pěkně vyválíme.
Na kousíčky nakrájíme a na kousek každičký dáme čtyři třešničky.
Toto voní mňami mňam, to si ale pochutnám
Kominíček
Kominíček štěstí nosí,
když ho o to někdo prosí.
Spočítej si knoflíky,
štěstí přijde veliký.
Zdroj: https://www.skolaci.com/category/rikanky-a-basnicky/povolani-remesla
Písnička
----------------------------------------
· Zvládat taneční dovednosti, předvést, napodobit pohyb
· Umět vytleskat jednotlivé rytmy
Taneček : Kominická Inka Rybářová
Kalamajka mik mik mik
Společně si zazpívejte, rytmus písně vytleskejte nebo zahrajte na vařečky
Hádanka
--------------------------------
· Obohatit slovní zásobu, rozvíjet komunikativní dovednosti
Hádanka:
„Podle módní novoty
šije kabát, kalhoty…
Ještě poutko pro věšák
a z táty bude fešák.“
(švadlenka, krejčí)
„Co šije švadlena?“ (Vytleskáváme počet slabik: ša-ty, kal-ho-ty…)
„Co potřebuje švadlena ke své práci?“ (Vhodné jsou obrázky nebo pomůcky: jehla, nit, špendlíky, krejčovský metr, krejč. křída, nůžky, knoflíky.)
Pohyb
-------------------------------------
· Rozvíjet pohybové schopnosti, ovládat tělo
· Pamtomimou předvést pohyb řemesla, maminka hádá? Poznej kdo jsem ?
Jemná motorika, uvolňování ruky pro psaní
· Rozvoj jemné motoriky ruky
Navlékání korálků – náhrdelník – mladší děti procvičování znalosti barev, starší pravidelné střídání počtu – dvě žluté, tři modré, jedna červená…
Tvoření
-------------------------------------
· Získávat příležitost k rozvoji fantazie s různým materiálem
· Soustředit se na činnost, výtvarně se vyjádřit
Tentokrát nepřikládám námět, ukažte co jste chystali na Jarmark ve školce
V kuchyni
--------------------------------
· Umět spolupracovat a pomáhat druhým
· Rozvíjet smyslové vnímání
Zapojte děti do výroby – upečte koláčky, slané pečivo, perníky – vyfoťte se a pošlete
Bc. Kateřina Slovanová